Kars, Ardahan ve Iğdırlı Dağcılar, Cumhuriyet Bayramı ve Kars’ın Kurtuluş Sene Dönümünü Doruk Tırmanışıyla Kutladı

TACETTİN DURMUŞ

Kars, Ardahan ve Iğdırlı dağcılar, 29 Teşrinievvel Cumhuriyet Bayramı ve 30 Ekim Kars’ın antagonist işgalinden kurtuluşunun 102’nci yıl dönümü nedeniyle 2.500 rakımlı Tekelti Dağı’na şahika tırmanışı yaptı.

Kars, Ardahan ve Iğdırlı dağcılar bu haftaki rotalarını, Iğdır’ın Tuzluca ilçesinde kâin 2.500 metre yükseklikteki, pürüz derecesi itibarıyla K2’ye benzetilen Tekelti Dağı’na yöneltti. Ustalık tırmanış gerektiren zorlu dağın zirvesine vasıl dağcılar, Cumhuriyet Altını Bayramı ve 30 Ilk Teşrin Kars’ın antagonist işgalinden halas yıl dönümü coşkusunu gelişigüzel yaşadı. Dağın zirvesinde kâin direğe Türk Bayrağı astıktan bilahare bayrak ve flamalarını açan dağcılar, birlik şüheda üzere kaçınmak duruşunda bulunduktan sonradan İstiklal Marşı’nı okuyarak, zirvelerini özellikle Halas Savaşı şehitleri kalkmak üzere cümle şehitlere adadı.

“KARS, İKİ MİLLİ COŞKUYU BİR ARADA HAREKETLI BİR ŞEHİR”

Zirve tırmanışı ile ilişkin kendisine açıklamada mevcut Karslı dağcı Harun Çalkın, şunları söyledi:

“29 Teşrinievvel ve 30 Ekim bizim amacıyla şanlı iki devir. 29 Ekim bütün vatanımız için koskocaman olan Cumhuriyet Bayramı, 30 Teşrinievvel de Kars’ın antagonist işgalinden kurtuluş günüdür. Buna istinaden bizler bile Tekelti Dağı’na zirve yaptık. Şehitlerimizi burada ayrımsız kez daha el ettik. Hocalarımız Bülent Mavzer ve Alpay Korkmaz’ın açtığı rota ile gördüğünüz üzere beceri bir tırmanış gerçekleştirdik. Buraya gelmek talip arkadaşlara Tekelti Dağı’nı tavsiye ediyoruz. Tezyifkâr ecnebi ülkelere gitmelerine ister bulunmayan. Burada çokça keyifle tırmanacakları ayrımsız rota var. Buraya gelsinler ve görsünler. Buradaki misafirperverlikle karşılaşacaklar. Aşağıda şiddetli evimiz dahi var. Dağcılar bu evde ihtiyaçlarını giderebiliyorlar. Kars, Ardahan ve Iğdır’bile dağcılık kültürü çok evire çevire bir şekilde ümranlı. bundan sonra de kullanılmamış projelerle faaliyetlerimizi sürdürmeye bitmeme edeceğiz.”

“İKİ BAYRAMI BURADA TESIT ETMEK BİZİM İÇİN ÇOKÇA KEYİFLİYDİ”

Sümeyye Orhan, “Ego Karslı değilim fakat Kars’ın alpinizm alanında çok farklı aynı özelliği var. 29 Ilk Teşrin Cumhuriyet Bayramı ve 30 Ekim dahi Kars’ın düşman işgalinden kurtuluşunun 102’nci yıl dönümüdür. Bizlerde bu coşkuyu burada aylamak üzere Tekelti Dağı’na çıktık. İki bayramı burada kutlamak bizim amacıyla haddinden fazla keyifliydi” dedi.

Kars Kafkas Üniversitesi Dişçilik Fakültesi öğrencisi Methiye Ağaoğlu, “Doruk Alpinizm Kulübümüz ile birlikte bugün Tekelti Dağına geldik. Temel amacımız 29 Ilk Teşrin’i tebrik etmek. Kars, Ardahan ve Iğdır’dahi toplamda 50 parça dağımız var. 29 Teşrinievvel Cumhuriyet Bayramı, 30 Ekim üstelik Kars’ın halas haset. Bu yüzden mutluyuz. Kars bu yönüyle tekme bayramı olan yegâne ilimizdir” ifadelerini kullandı.

“MUSTAFA EKSIKSIZLIK ATATÜRK’ÜN ÇİZDİĞİ YOLDA NİCE YÜZYILLARA”

Zirve Dağcılık Tabiat Sporları Kulübü Iğdır Yazıhane Müdürü Bülent Mavzer, “Cumhuriyet yürüyüşüne aynı fehva iaşe etmek üzere Tekelti Dağı’ndan ipli tırmanış ve ipli iniş yaptık. Bugünkü zirvemize Cumhuriyet’in onuruna tıpkısı deme katalım dedik. Aynı tırmanış faaliyetini bile bitirdik. Tamlık Cumhuriyet Altını severlere Iğdır’dan selam gönderiyoruz. Birçok yüzyıllara, Cumhuriyetimizle ve Mustafa Eksiksizlik Atatürk’ün çizdiği yolda birçok yüzyıllara” dedi.

Son namına doruk tırmanışını değerlendiren Türkiye Alpinizm Federasyonu Kars İl Temsilcisi Alpay Korkmaz üstelik “Bugün haddinden fazla metanetli benzeri tırmanış gerçekleştirdik. İnişimizi tamamladık. Birazdan aşağıda olacağız. Bura Şarki Küçük Asya Bölgesi’nin nısıf maharet tırmanış müstelzim bire bir özelliğe eş tıpkı dağıdır. Profesyonel alpinist arkadaşlarımızla alay malay güvenli benzeri iniş yaptık. Kars, Ardahan ve Iğdır bile dağcılığı sevdirmek ve elan da imar etmek, kullanılmamış rotalar tahsis etmek amacıyla çalışıyoruz. Zaman yeni arkadaşlarımız da bizlere katıldılar. Çok güzel tıpkı canlılık yaptık” dedi.