Engelli yolcuların otobüsle nerede olduklarını izleme edebilecekler… ‘Engelsiz Trabzon uygulaması’ engelleri kaldırıyor

Sakat yolcuların otobüsle nerede olduklarını izlem edebilecekler… ‘Küşade Trabzon uygulaması’ engelleri kaldırıyor

Trabzon Erişim EKMEK Umumi Müdürü Samet Şanlı Baht:

Engelli bireyle refakatçiye gerekseme duymadan erişim araçlarımızı kullanabilecekler”

“Sakat vatandaşın otobüse bineceğini 3 durak ilkin malumat veriyor”

Trabzon Site Konseyi Engelliler Meclisi Başkanı Çekişme Posta:

“Özgürce gezi yapabiliyoruz”

TRABZON – Trabzon’dahi hususi gereksinimi bireylerin şişman taşıma araçlarını kullanırken ülkü yaşamamaları amacıyla hazırlanan “Sarih Trabzon” atak uygulaması hayata geçirildi. Trabzon Şehir Konseyi Engelliler Meclisi Başkanı Cidal Kere, uygulamayla alay malay özgürce gezi yapabildiklerini söyledi.

Geçtiğimiz günlerde lansmanı yapılan Trabzon’birlikte özel gereksinimle bireylerin toplu nakil araçlarını kullanırken sevgili yaşamamaları üzere hazırlanan “Vazıh Trabzon” mobil uygulaması hayata geçirildi.

Yapılan aplikasyon ile ait bilgiler veren Trabzon Ulaşım A.Ş Umumi Müdürü Samet Yüksek Kader, tahminî tıpkısı yıldır üzerine çalıştıkları bire bir uygulama olduğunu belirterek “Trabzon Şehir Konseyi Engelliler Meclisinin, başkanımız Tasavvur Zorluoğlu’nu ziyaretleri sırasında ulaşımda yaşadıkları problemleri, çözüm önerilerini ve isteklerini bize iletmesinden sonraları başkanımızın talimatıyla tığ bu projeye başladık. Proje sırasında kurum duyduğumuz 10’dan aşkın özürlü dernekleriyle, ilgili muhataplarıyla görüşmeler yaptık. Anketler yaptık. Trabzon’birlikte şuanda 7 Bin 500 civarında özürlü bilgili kullanıcısı var. Bunlardan 2 Bin 500’ü çalışkan namına otobüslerimizi kullanmakta. Bizim bu uygulamayla ulaşmaya çalıştığımız misyon ve şirketimizin esas gayelerinden biri, özürlü bireylerin tıpkısı tezce, ayrımsız şartlarda şişko taşıma araçlarından faydalanmasını seçmek. Uygulamamız bu ayın başında hayata geçti” dedi.

“Çok müspet idraksiz dönüşler alıyoruz”

Proje aşamasının gelişigüzel simultane mânialı bireylerle gelişigüzel olduklarını belirten Yıldız, “Projenin gerekliliklerini ortaya koyarken onların sorunlarını dinledik. Sorunları ortaya koyduktan sonraları sevgili noktalarını en gücük ve en bol tıpkı şekilde tıpkısı araya haberdar etmek için tığ bu projeyi hayata geçirdik. Özürlü vatandaşlarımızdan üstelik haddinden fazla olumlu izansız dönüşler alıyoruz. Onların seçme bireye ihtiyaç duymadan şişman transfer faaliyetlerini tamamıyla gerçekleştirmesini sağlamayı planlıyoruz” şeklinde konuştu.

“Sürücü arkadaşlarımız filhakika engellilere karşı hassasiyetleri var”

Güdücü arkadaşların elhak özürlü vatandaşlarımıza alın hassasiyetleri bulunduğunu belirten Şans, “Bu projeyle bu arada onları bile bilgilendirdik ve eğittik. Uygulamanın amaçlarından aynı tanesi engellinin bineceği durağı 3 stator öncesinden selen veriyoruz. Şoförümüz özürlü vatandaşımızı durağa geldiğinde ismiyle bu arada bekliyor. Onu otobüsü alıyor. Daha sonradan seyahat esnasından mânialı vatandaşımız uygulama üzerinden ineceği durağı bildirme ediyor. İneceği durağa 3 durak kala şoförümüze gine anımsatma mesajı gönderiyoruz. Bu konudaki hassasiyetini ve farkındalığı bile arttırıyoruz” dedi.

“Refakatçi uygulaması Türkiye’üstelik önceki”

Uygulamanın Türkiye’bile önce olan kısmının refakatçi uygulaması olduğunu tamlayan Umum Müdür Samet Yüksek Felek, “Hoppadak engellilere dönük benzeri aplikasyon değil. Ayrımsız zamanda onların refakatçilerine dönükte bire bir aplikasyon. Refakatçilerimizin yargılama mevhum ortamdan konumlarını ve gittikleri yerleri izlem edebiliyorlar. Ulaşım süreçlerini faal kendisine takip edebiliyorlar. Benzeri zamanda engelli bireyin rica etmesi doğrultusunda bizlere aplikasyon üzerinden engellinin baş aşağı yapacağı durağın, nereden bineceğini da bildirme ediyorlar” diye niteleyerek konuştu.

“Özgürcesine yolculuk edebiliyoruz”

Trabzon Site Konseyi Engelliler Meclisi Başkanı Çekişme El ise Trabzon Büyükşehir Belediyesi ve TULAŞ’la bu arada bire bir yıldır proje üzerinde çalıştıklarını belirterek ” Herhangi Bir şeyden itibaren ego tıpkısı görme engelliyim. Uygulamayı şahsen kendim kullanıyorum. Diğer engelli arkadaşlarımda kullanıyor. Iyice idraksiz dönüşler alıyoruz. Uygulama bize Belediye’ye ilgili muvasala araçlarına binişlerimizde ve inişlerimizde haddinden fazla koruyucu oluyor. Kafasız dönüşlerle bu arada henüz iyi aynı kuzuluk geleceğine inanıyorum. Daha önceki ego durakta otobüs beklerken evet etrafımdakine otobüsü soracaktım veya otobüse bindiğimiz antlaşma şoföre nereye gittiğini soracaktım. İneceğim durak burası mı diyecektim ama demin onlara ister duymuyorum kendimiz özgürce yolculuk yapabiliyoruz. Çünkü aplikasyon bize mevrut otobüsü, bineceğimiz durağı, ineceğimiz yeri hepsini ihbarname şeklinde veriyor. Refakatçı desteğini dahi uygulamadan alıyoruz. Bize çok balaban zorlamasız sağlıyor” ifadelerini kullandı.