Dünyayı bisikletle gezen iki kasaba bilimci Munzur Vadisi’nde doğal yaşamı araştırdı

Almanya’dan bisikletleriyle yola sâdır iki belde bilim adamı, Tunceli’deki Munzur Vadisi Milli Parkı’nda saf yaşamı inceledi.

Slovak Hanna Öllös ve Alman Jonas Sommer, ekosistemin önemine vurgu yapmak amacıyla kestirmece 6 ay ilk bisikletleriyle seyahat yapmaya değişmeyen verdi.

Almanya’nın Frankfurt kentinden Singapur’a doğru yola sâdır iki ekolojist (kasaba âlim), Çekya, Avusturya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı geçerek Türkiye’ye geldi.

Bisikletle İstanbul ilkin doğmak için İzmit, Ankara, Adana, Hatay’a giden iki refik, Adıyaman gezilerinin peşi sıra Tunceli’ye ulaştı.

Kentte faal tabiat fotoğrafçısı Hüseyin Çelimsiz ve Meram Onaylama vasıtasıyla karşılanan iki yer bilim adamı, ayrımsız süre dinlendikten bilahare Munzur Vadisi Milli Parkı’nı ziyaret etti.

Munzur Vadisi’nde doğal yaşamı inceleyip fotoğrafladılar

Yaklaşık 42 bin hektar alandan oluşan milli parkı gezen iki belde bilgin, yaptıkları araştırmalar sırasında yaban keçilerini ve endemik çiçek türlerini fotoğrafladı.

Çevre bilimciler, buradaki ziyaretlerinin arkası sıra Erzincan, Gümüşhane ve Trabzon rotasında cereyan edecek.

Hanna Öllös, AA muhabirine, doğanın korunması ve biyoçeşitliliği bulmak amacıyla ülkeleri gezmeye değişmeyen verdiğini söyledi.

Bisikletle yolculuk ederek doğayı henüz bol tanıdığını ifade fail Öllös, “Almanya’dan kaide çevirmeye başladık. Çekya, Avusturya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı gezdikten sonradan Türkiye’ye geldik. Bütün bu ülkelerde huy korumacılar ile buluştuk. Altmıştan aşkın eş ve tertip merkeziyle görüştük. Domestik seviyede doğa dulda ve bununla ait endişeler ve konular üstüne yoğunlaştık.” dedi.

“Çok endemik nebat gördük”

Öllös, Tunceli’birlikte birlikte Munzur Vadisi Milli Parkı’nı seyran fırsatı bulduklarını ve doğaya hayran kaldığını dile getirdi.

Milli parkın, biyolojik tenevvü açısından çok ensesi kalın olduğuna işaret eden Öllös, “Vakit Kaybetmeden bu bölgede güçlü ve apayrı bölgelerde göremeyeceğimiz çok endemik nebat gördük. Milli parkta akarsuların vadilerde nasıl aktığını ve vadilerdeki gelişigüzel bölümde manzaranın zahir değiştiğini gözlemledik. Bura bizi haddinden fazla şaşırttı ve bu manzarayı elan aşkın keşfedip deneyimlemek için sabırsızlanıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Jonas Sommer birlikte arkadaşı Hanna Öllös ile doğanın korunması üzerine Avrupa’birlikte say yürüttüğünü belirtti.

“Buranın manzarası ve biyoçeşitliliğiyle büyülendik”

Dünyanın türlü yerlerindeki natürel güzellikleri temizlemek için seyahate başladıklarını aktaran Sommer, şöyle konuştu:

“Türkiye’birlikte 2 ay geçirdik ve burada çok aşkın biyoçeşitlilik gördük. Umum hayatlarını doğayı korumaya adamış bir nice insanla görüştük. Şu zaman 6 aylık seyahatimizin böylece Munzur Vadisi Milli Parkı’ndayız. Buranın manzarası ve biyoçeşitliliğiyle büyülendik. Şimdiye kadar bulunduğumuz yer şişman milli parktı. Rehberler bize endemik bitkileri ve yaban keçilerini gösterdi. Rakımla alay malay manzaranın hangi kadar değiştiğini gördük.”

Sommer, sonbaharın gelişiyle Munzur Vadisi Milli Parkı’nda damga değiştiren ağaçların güzelliğinden haddinden fazla etkilediğini anlattı.